A Škoda Octaviát is utolérte a háromhengeres, egyliteres motor: a 115 lóerős egység az eddigi 1,2-es négyhengeres helyébe lép, 200 és 3500/perc között combos 200 Nm nyomatékot ad le.
A parányi erőforrás 8 százalékkal takarékosabb elődjénél. Akár hétfokozatú DSG duplakuplungos váltóval is társítható; ez a kombó 10,0 mp alatt gyorsítja 100 km/órára az autót. A hatos kézi váltóval egy tizeddel fürgébb a kocsi. A végsebesség mindkét esetben 202 km/óra.
Kombi kivitelben minimálisan változnak a sarokszámok: a gyorsulás három tizeddel esik vissza, a végsebesség kerek kétszáz.
Hogy ne csak a kis motorok barátai örüljenek, a 150 lóerős vagy annál izmosabb változatokhoz három üzemmódban (komfort, normál, sport) állítható, adaptív felfüggesztés és kormánymű rendelhető.
A módosítások sorában egy új, 17 colos keréktárcsa, valamint egy sor beltéri opció szerepel, az iPad-tartótól az utasülés alatti esernyőn át az indukciós telefontöltő lapig.