A scrambler kifejezés olyan kétkerekűre utal, amelyet utólagos átalakítással tettek alkalmassá könnyebb terepek leküzdésére. A fogalom évtizedeken át mindennapos volt a motorkerékpárok világában, aztán a típusok szakosodásával eltűnt, ám a közelmúltban – elsősorban a Ducati Scrambler megjelenésével – ismét divatba jött.
Egyre-másra mutatják be saját scramblerjeiket a gyártók, köztük a BMW is. Logikusan ez utóbbi, a BMW R NineT Scrambler ihlette a MINI Clubman All4 Scramblert, amely valódi terepjáró próbál lenni, legalábbis hangulatában.
Kívülről olyan stíluselemek vadítják a megemelt hasmagasságú autót, mint a bütykös gumik, vagy az elöl elhelyezett, kiegészítő fényszórók – ezek egyébként a BMW R NineT Scramblerről származnak, és jól idézik a ralizás hőskorának kiegészítő lámpatesteit. Szintén időutazás a klasszikus falemezes, rápakolós tetőcsomagtartó.
Az autó különleges fényezését (matt szürke karosszéria ezüst részletekkel) is a BMW motorkerékpár ihlette. Az utastérben finom Nappa bőr vár, a motornyergeket idéző színben és mintázattal.
A háttámlába a Scrambler logót préselték bele, a tetőoszlopokat Alcantara borítja, az ajtópanelekre mindkét kárpitanyagból jutott. A csomagtér padlóján finom szövésű szőnyeget találunk, és még egy békebeli stílusú utazóládát is gyártottak az autóhoz.
Az egyedi túra-MINI-t Olaszországban építették meg, és a BMW helyi jelenlétének ötvenedik évfordulójára szervezett ünnepségen mutatták be.