100 nevező, 13 szakasz, 177 gyorsasági kilométer, egy újabb nagy visszatérő és egy hiányzó esélyes – címszavakban így lehet jellemezni az ORB negyedik futamát, a 23. Veszprém Rallye-t.  Akár csak az előző versenyeken, az első osztály mellett a Rallye2 Bajnokság és az ORC versenyzői is ellátogatnak Veszprémbe, az utánpótlás-bajnokság és az ORC vasárnap, a Rallye1 után autózik majd a pályákon.
Tavaly Benik Balázs, idén pedig Turi Tamás lesz a nagy visszatérő a Veszprém Rallye-n. A 2004-es abszolút bajnok kétéves szünetet követően, egy R4-es Subaru Imprezával száll be a magyar rali vérkeringésébe. Az ország egyik legnépszerűbb pilótájának tehetsége megkérdőjelezhetetlen, de érdekes lesz látni, hogy mire lesz képes ilyen hosszú kihagyás után, egy nem épp ütőképes technikával.

Visszatér a legendás pilóta a Veszprém-ralin 1

Turi tehát ott lesz Veszprémben, míg Hadik András biztosan kihagyja a negyedik futamot. A miskolci pilóta a Veszprém Rallye hivatalos tesztjén esett hatalmasat, gyakorlatilag rommá törte a Ford Fiesta R5-öt. A pilóta nem sérült meg, de a mellette ülő kétszeres 2WD Európa-bajnok Bessenyey Zoltán igen, akit mentőhelikopterrel kórházba szállítottak. Az ERC-n versenyző Bessenyeynek ezúton kívánunk mielőbbi felépülést!

A mostani a 23. Veszprém Rallye a sorban, de magát a futamot 1984 óta minden évben megrendezik, Veszprém pedig hivatalosan 1994-től ad otthont a rendezvénynek.

3_JOR1592 - Copy

Az idei verseny a bajnokság leghosszabb futama lesz, közel 180 kilométer gyorsaságit teljesítenek az ORB versenyzői, emiatt másfeles szorzóval szerepel a versenynaptárban, azaz másfélszer annyi bajnoki pont jár érte, mint a többi futamért. Az itinerben szereplő összes gyorsasági szakaszt kétszer teljesíti majd a mezőny, kivéve a jutaspusztai körgyorsaságit, amin háromszor autóznak majd a versenyzők.

Ez az a szakasz, ahová a legtöbb nézőt várja a rendező, hisz ott nincs nézői korlátozás, a szakasz teljes hosszában látogatható. Szurkolói szemmel egyébként Jutaspuszta mellett a várpalotai gyorsasági déli része lehet izgalmas, oda is érdemes kilátogatni.

10_JOR1396 - Copy

A gyorsasági szakaszok kapcsán megkérdeztük a verseny rendezőjét, Lakatos Róbertet, hogy mekkora feladat tető alá hozni egy olyan rendezvényt, mint a Veszprém Rallye, egyáltalán mekkora személyzettel dolgozik egy magyar rendező?

„Egy Veszprém Rallye, vagy úgy is mondhatnám, hogy egy magyar bajnoki futam előkészítése cirka négy hónap. Abból az utolsó másfél hónap a nagyon intenzív munkafolyamat. A verseny szervezésében, előkészítésében körülbelül 8-10 ember az, aki aktívan részt vesz. A rendezvény méretétől függően 250-350 ember segít és dolgozik a futam ideje alatt” – mondta a szervező.

„A Veszprém Rallye esetében azt szoktam mondani, hogy csütörtök: pályabejárás, péntek: átvételek, szombat-vasárnap: verseny, amit csütörtökig, az itiner átvételig nem csináltam meg, azt már nem is fogom. Onnantól fogva gyakorlatilag mások dolgoznak helyettem. Az operatív munka csütörtökön véget ér, onnantól a futamot átveszi a versenyigazgató, a felügyelő testület és azok, akik a konkrét lebonyolítást végzik. Persze ott vagyok, mert mindig vannak egyéb feladatok, de a munkám jelentős részét a verseny rajtjáig el kell végeznem, hogy minden megfelelően működhessen.”

5_JOR1687 - Copy

További részleteket tudhatsz meg a versenyről az alábbi linkeken:

Hivatalos műsorfüzet
Hivatalos weboldal
Online eredmények

A bajnokság állása három futamot követően:

bajnoksag allasa

Szöveg: Vörös Gergely

Fotók: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám, Facebook