Ha valaha kitalálja valami okos, hogy Dél-Amerikából hozzon be autókat, mert azok olcsók, hanyatt-homlok meneküljön mindenki: újabb két olyan modell bukott meg a teszten, amelyek elvileg mifelénk is kaphatók.

A Peugeot 208 két éve háromcsillagos eredményt szerzett, azóta azonban szigorodtak a feltételek, például bevezették az oldalirányú ütközés elleni védelem vizsgálatát. Az eredmény hátborzongató: a kis Peugeot-ból hiányoznak az oldallégzsákok, valamint a tetőkeret szerkezeti merevítése. Így a B-oszlopnál gyakorlatilag összeomlott a kocsi, komolyan veszélyeztetve az utasok fejét és mellkasát.

 

A Latin NCAP szégyenteljesnek nevezte a Peugeot azon termékfilozófiáját, hogy egy rendkívül népszerű és biztonságos platformot ennyire visszagyengítve forgalmaznak a térségben.

Ennél is van azonban lejjebb: a Kia Picanto, amelynek szerkezete ugyan stabilnak bizonyult a frontális ütköztetés során, a felnőtt utasok védelmére mégis nulla pontot kapott a városi járgány. Itt ugyan az oldalvédelem minimális színvonala a helyén volt, ám a légzsákok hiánya végzetesnek bizonyult. Hátul a hárompontos övek hiánya, valamint a gyerekülések beszerelésére vonatkozó, teljesen hibás utasítások egycsillagos gyermekvédelmi színvonalat eredményeztek.