Thomas Weber, a Mercedes-Benz fejlesztési igazgatója mondta el, hogy még ebben az évtizedben forgalomba kerül a Tesla Model X riválisának szánt autójuk, melyet később számos tisztán elektromos hajtású autó követ majd. Most pedig már azt is tudjuk, hogy az októberi Párizsi Autószalonon mutatják be azt a tanulmányautót, ami már az elektromos modellcsaládhoz újonnan fejlesztett platformra épül.
A Volkswagen csoporthoz tartozó Audi és a Porsche már bemutatták a papíron 500 kilométeres hatótávot ígérő koncepciójukat, mellyel a Tesla vevőkörét célozzák majd meg, ehhez a csoporthoz csatlakozik a Mercedes, később pedig a BMW-től várhatunk hasonló tudású új modell, aminek neve valószínűleg i5 lesz, azonban azt még nem árulták el, hogy szintén egy terepjárós felépítésű autó vagy egy négyajtós limuzin kapja majd ezt a nevet. A ma kapható villanyautók legtöbbje 100 km körüli hatótávot ígér, ez és a kevés töltőállomás szab egyelőre gátat elterjedésüknek.
Weber hozzátette, hogy emellett további alternatív hajtású autókkal fog bővülni az egyébként is széles modellpaletta, az év végére a Renault Twingo-val közös Smart kap konnektorról tölthető változatot, de számos hibrid modell érkezik még.
Évek óta dolgoznak a hidrogént elektromos energiává alakító üzemanyagcellás autókon is, aminek szériaváltozatát 2014-re tervezték, a technológia azonban rendkívül drága, ezért jócskán csúszik a bemutató.az árat azonban egyelőre nem sikerült elfogadható szintre csökkenteni. Jövőre viszont már érkezhet a GFC F-cell nevezetű SUV, ami a Toyota Mirai ellenfele lehet. Az évtized végéig a Damler legkevesebb 100 ezer villanyos autót tervez értékesíteni.