Ha valaki környezettudatosan szeretne autózni, és a pénz nem akadály, manapság kétféle irányba indulhat el: az egyik a konnektoros hibrid (PHEV), amely tekintélyes elektromos hatótávolsággal egészíti ki a hagyományos hibrid üzemmódot, a másik pedig a hidrogén üzemanyagcella (FCEV), amely tökéletesen emissziómentes, hosszú távú közlekedést biztosít, feltéve, hogy az üzemanyagtöltést megoldjuk valahogy.
A Mercedes ezt a két technológiát ötvözve megépítette a tökéletes ökojárművet – eltekintve persze attól, hogy az innovatív hajtásláncot egy túlméretes szabadidőjárműbe építették be.
A jelenleg kereskedelmi forgalomban lévő üzemanyagcellás modellek (Hyundai ix35 FCV, Toyota Mirai) tisztán H2-vel üzemelnek, ám éppen ezért praktikumukat behatárolja a ma még rendkívül hézagos töltőhálózat. Ezt a hátrányt küszöbölné ki a Mercedes megoldása: a mintegy 500 kilométeres hatótávolságból ötvenet tisztán akkumulátorról képes megtenni az autó, így megkönnyítve az eljutást a töltőpontra.
Más kérdés, hogy a hajtásláncot nem így konfigurálták: az autó optimalizálva váltogatja a különböző hajtásnemeket, így ahelyett, hogy vésztartalékot képezne, a minél kedvezőbb hatásfok érdekében használják fel az akkuk töltését.