Nem tuning: teljesítményoptimalizáció, mondja minden egyes alkalommal a Volvo a Polestar beavatkozásokról, hiszen a csúcsteljesítmény növelése helyett általában a laposabb nyomatékgörbe, az élesebb gázreakció a cél.

Ezúttal azonban kifejezetten a teljesítménynövelésre feküdtek rá a derék svéd mérnökök: az XC90 kétliteres turbómotorból, villanymotorból és hálózatról tölthető akkumulátorokból álló hajtáslánca a gyári 407 helyett 421 lóerős, a nyomaték 640 Nm-ről 680-ra emelkedett. A villanymotor paraméterei nem változtak, a benzinmotor izmosodott 320-ról 334 LE-re, 400-ról 440 Nm-re.

 

Hány címke fér még el itt egymás mellett?

Hány címke fér még el itt egymás mellett?

Az autó így 5,6 helyett 5,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára,  a fogyasztás ugyanakkor változatlanul 2,1 liter/100 km, az elektromos hatótávolság 43 km maradt.

A nagyobb teljesítmény mellett persze megjelentek a szokásos finomhangolások: jobb gázreakció, később felkapcsoló, korábban visszakapcsoló, általában gyorsabban és pontosabban dolgozó automata váltó segíti a dinamizmust.

A sportos szabadidőjármű a mai naptól rendelhető.