Azt már eddig is lehetett tudni, hogy az amerikai Tesla Motors nem hisz a hagyományos értékesítési sémákban. Kereskedői hálózat helyett saját tulajdonú értékesítési pontokban, illetve plázákban kihelyezett galériákban kaphatók típusai, most azonban még merészebb útra téved: kísérletképpen egy divatház Los Angeles-i üzletében nyit eladóteret.

A hétvégén megnyíló üzlet egészen apró: mindössze 37 négyzetméteres lesz. Nem valószínű, hogy egynél több autó elférne egy ekkora helyen, de a Teslának nincs is sok modellje: a Model S szedán után már kapható a Model X szabadidőjármű, és előzetesen már bemutatták legkisebb limuzinjukat, a Model 3-at.

Az együttműködő partner a Nordstrom, amely 121 üzletet működtet Észak-Amerikában. Ha sikeresnek bizonyul a megoldás, mindkét fél nyitott a terjeszkedésre.

Nem véletlen egyébként a divat és az autó összekapcsolása: a Tesla észak-amerikai értékesítési vezetője korábban egy divatmárka, a Burberry vezetője volt.

Nem eszik persze olyan forrón a kását: a Teslának egyelőre nincs értékesítési engedélye az üzletben, ezért amíg azt megszerzik, galériaként működik majd a helyszín: lehet tájékozódni, próbálgatni, beülni, de vásárolni azt nem. Viszont autóval pár perc csupán innen a legközelebbi Tesla kereskedés, úgyhogy az itt konfigurált autót akár még abban az órában megrendelheti az ember, ha nem rest utazni egy kicsit.

Tavaly hasonló kísérletet végzett a Tesla Londonban, de az nem számít, mert a Harrod’s rengeteg különböző márkát befogadott már.

(Nyitóképünk látványrajz)