Tavalyi sikerüket megismételve 2016-ban ismét a Porsche nyerte meg a Le Mans-i 24 órás versenyt, megelőzve Toyota és az Audi egy-egy versenyautóját. A Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb által vezetett 2-es rajtszámú LMP1-es autó sikere tökéletesen bizonyítja a tényt, hogy a versenynek a célban van vége. Az eső miatt biztonsági autó mögött induló versenyen szinte végig valamelyik Toyota vezetett, az utolsó harmadban az 5-ös számú (Antony Davidson, Sebastian Buemi, Nakadzsima Kazuki) állt az élen, de csupán fél perccel megelőzve az említett Porschét.

A címvédő csapat mindent megpróbált, hogy megfordítsa a helyzetet. Például az éjszaka 3 etap helyett (2 tankolással), 4-et mentek egy gumival a hűvösebb aszfalton a 919 Hybriddel, de ez sem jött be, mert a negyedik etapban kaptak fél percet a Toyotától. Aztán megpróbáltak elévágni a Toyotának, és előbb cseréltek, akkor viszont a pályán előzte vissza őket a japán alakulat.  Így hajtottak 23 órán és 50 percen, 383 körön keresztül, miközben a másik Porsche hűtési problémák miatt kiesett és az Audik többek között turbóhiba miatti javítás miatt maradtak le az elejétől.

Hihetetlen Porsche-győzelem Le Mans-ban 1

Végül nagyjából 10 perccel a verseny vége előtt a 2-es Porsche kiment kereket cserélni, feladva az üldözést és a biztonságos célba érés kedvéért. A japán garázsból azonnal szóltak Nakadzsimának, hogy vegyen vissza és hozza be az autót a célba. Csakhogy 1 körrel a vége előtt az addig hibátlanul működő Toyota TS050 megállt a célegyenesben, elment az erő… Leírhatatlan döbbenet volt mindkét csapat bokszában, amely sírásba csapott át, de a japánoknál a bánat, a német alakulatnál az öröm könnyei voltak ezek.

Ez a Porsche 18. győzelme a Le Mans-i 24 órás versenyeken, ami abszolút rekord. Sikerüket nemcsak a tempójuknak, hanem a megbízhatóságnak is köszönhetik.  A Toyota a tavalyi vergődés után úgy tért vissza, hogy a jövőre tervezett új autót – a vezetőség nyomására – már idén bevetették. Ritkán csinál olyat topcsapat, hogy új motort, új hajtást és új kasztnit vet be egyszerre. A Toyota megtette és a futottak még kategóriából az élre állt. Úgy tűnt, az autójuk gyors, takarékosabb, mint az ellenfeleké – kevesebbszer voltak a bokszban, mert egy körrel többet, 14-et tudtak egy tankolással- és hibátlan, de mégsem.  Bánatukat csökkentheti, hogy a 6-os számú Toyota, Stéphane Sarazzin, Kime Conway és Kobajasi Kamui vezetésével 3 kör hátránnyal befutott a második helyen. A 20. Őráig ök is versenyben voltak a győzelemért. 18 indulásból ötödik alkalommal végzett a második helyen a Toyota, megérdemelték volna a sikert!

Audi R18 (2016) #8 (Audi Sport Team Joest), Lucas di Grassi, Loïc Duval, Oliver Jarvis

Audi R18 (2016) #8 (Audi Sport Team Joest), Lucas di Grassi, Loïc Duval, Oliver Jarvis

Az Audi idén nem tudta tartani ellenfelei tempóját, de emellett a megbízhatósággal is sok gondjuk akadt. Végül a harmadik és a negyedik helyet szerezték meg autóik, 12, illetve 17 kör lemaradással.

Az LMP2-es kategóriában a Gustavo Menezes, Nicolas Lapierre, Stéphen Richelmi hármas volt a leggyorsabb az Alpine A460 – Nissan autójukkal, az abszolút 5. helyen értek be.

Győzelemmel tért vissza a Ford GT Le Mans-ba, amelytől előzetesen csak a tisztes helytállást várta mindenki, ám tempójukkal csak az idénre új autóval érkező Ferrari (488 GTE) vette fel a tempót a GTE Pro kategóriában. Az említett turbós kocsikkal a szívómotoros GT Porschék és a Corvette-ek esélytelenek voltak. Bár egy bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott a Joey Hand, Dirk Müller, Sébastien Bourdais hármas, amiért úgy tankoltak, hogy járt a kocsi motorja (nem tudták leállítani), így is Giancarlo Fisichella, Toni Vulander, Matteo Malucelli hármas előtt zártak, akik az üldözés során megpördültek. A Ford visszatérését másik autójuk harmadik helye teszi emlékezetessé.

2016 World Endurance Championship Le Mans 24 hours

A Ferrari sem távozik üres kézzel, hiszen az LM GTE AM kategóriában a William Sweedler, Townsend Bell és Jeffrey Segal hármas nyert egy 458 Italia modellel.

A 2016-os Le Mans-i 24 órás verseny végeredménye:

LM P1

1 – Porsche Team (#2 Porsche 919 Hybrid) Romain Dumas –  Marc Lieb – Neel Jani
2 – Toyota Gazoo Racing (#6 Toyota TS050 Hybrid) Mike Conway – Kobajasi Kamui – Stéphane Sarrazin
3 – Audi R 18 Team Joest (#8 Audi R 18 Team Joest) Lucas Di Grassi – Loïc Duval – Oliver Jarvis

LM P2

1. Signatech Alpine (#36 Alpine A460-Nissan) Gustavo Menezes – Nicolas Lapierre – Stéphane Richelmi
2. G-Drive Racing (#26 Oreca 05-Nissan) Roman Ruszinov –  Will Stevens – René Rast
3. SMP Racing (#37 BR Engineering BR01-Nissan) Vitalij Petrov – Viktor Sajtar – Kirill Lagyigin

LM GTE Pro

1 – Ford Chip Ganassi Team USA (#68 Ford GT) Joey Hand – Dirk Müller – Sébastien Bourdais
2 – Risi Competizione (#82 Ferrari 488 GTE) Giancarlo Fisichella – Toni Vilander – Matteo Malucelli
3 – Ford Chip Ganassi Team USA (#69 Ford GT) Ryan Briscoe – Richard Westbrook – Scott Dixon

LM GTE Am

1 – Scuderia Corsa (#62 Ferrari 458 Italia GT2) Bill Sweedler – Townsend Bell – Jeff Segal
2 – AF Corse (#83 Ferrari 458 Italia GT2) François Perrodo – Emmanuel Collard – Rui Águas
3 – Abu Dhabi-Proton Racing (#88 Porsche 911 RSR) Khaled Al Qubaisi – Patrick Long – David Heinemeier Hansson

Részletes eredmények ITT