Az SH-AWD, avagy szuper vezethetőségű összkerékhajtás a Honda fantázianeve arra a rendszerre, amely nyomatékvektor-szabályozással, valamint a kormánymű és az ESP befolyásolásával fordítja rá aktívan az ívre a kanyarodó (vagy akár csak szlalomozó) autót. Ennek a rendszernek az elektromos változatát tervezték meg és építették be abba az NSX-alapú villanyautó-tanulmányba, amely a gyár szándéka szerint idén részt vesz a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen.

Négy motorral megy fel a hegyre a Honda 1

Nagyon izgulniuk felesleges a siker miatt, hiszen ugyanez a kísérleti, négy villanymotorból álló konfiguráció egy meggyőzően átalakított Honda CR-Z (a fenti képre kattintva, a galériában megnézheted) gyomrában tavaly már megnyerte ugyanitt az Exhibition géposztály versenyét. Még a CR-Z pilótáját is átvették: az új NSX, amely tavaly hivatalos pace carként volt jelent Pikes Peaken, most Jamano Tecuja irányítása alatt tör a felhők felé.

Egy dolog persze a mellékágon helytállni, és egészen más a fő futamban bizonyítani alkalmasságunkat, és ezt a Honda (Acura) is tudja, ezért az idei évre megháromszorozták a hajtáslánc teljesítményét (kár, hogy a tavalyit titokban tartották).

Ez az elektromos SH-AWD rendszer mind a négy keréknél külön-külön szabályozza a hajtási nyomaték mértékét; ehhez a hibrid NSX első tengelyén alkalmazott két villanymotoros konfigurációt építették be hátra is. A vezérlést a tavalyi futamon szerzett tapasztalatok alapján hangolták be.

Az Acura NSX hibrid hajtáslánca. Elöl egy-egy villanymotor, hátul a benzinmotorral egybe épített harmadik.

Az Acura NSX hibrid hajtáslánca. Elöl egy-egy villanymotor, hátul a benzinmotorral egybe épített harmadik. Az elektromos versenyautón az elülsőt duplázták meg, legalábbis elvében.