Arra készül a BMW i divíziója, hogy tisztán elektromos hajtásúvá tegye az i8-ast. A modellt 1,5 literes benzinmotor és villanymotor mozgatja, illetve egy kisebb villanymotor segít kiküszöbölni a turbólyukat, illetve beindítani a benzinest. A tervek szerint a jövőben eltűnik a belsőégésű motor, viszont három elektromos kap szerepet a hajtásban.
A tavaly bemutatott üzemanyagcellás prototípus vázszerkezetét veszik alapul, ahol szélesebb kardánalagutat képeztek ki a hidrogéntartályok számára. Az új modell esetében azonban nem a palackok, hanem akkumulátor kerülne a kardánalagútba. A nagyobb akkumulátorkapacitás lehetővé teszi a három villanymotor táplálását és a megfelelő hatótávolság elérését.
A mérnökök azt tervezik, hogy a nagyobb akkumulátor ellenére tartani tudják a jelenlegi modell tömegét, azaz 1485 kilónál nem lesz nehezebb. A három villanymotor közül a jelenlegihez hasonlóan egy az első tengelyt hajtja majd, míg a két új a hátsó kerekeket pörgeti. A villanymotorok eltérnek majd a ma használtaktól, jóval nagyobb fordulatszámon pörögnek majd, ez pedig lehetővé teszi, hogy kisebb méret és tömeg mellett nagyobb teljesítményt érnek el.
Mindez az i8 következő generációjában jelenhet meg, ám addig is a jelenlegit is továbbfejleszti a BMW. A 2017-re várható faceliftes modell számos fronton megújul. Az BMW X5 hibrid változatában is használt akkumulátort kapja meg és a hibridrendszer teljesítménye 10 százalékkal nagyobbnak ígérkezik, elérheti a 390 lóerőt. Lecserélik a töltőrendszert, illetve módosul a karosszéria a jobb hűtés érdekében. Állítólag eltűnik az autó egyik legkevésbé menő megoldása, a túl keskeny abroncsai, a karosszéria 10 mm-es ültetése mellett előre 245, hátra 285-ös gumik kerülnek.
A képeken az egyik első faceliftes prototípust lehet látni, igen feltűnő az új felni, amely mögött igen masszív AP Racing fékek tűnnek fel és teljesen más a motorburkolat is.