Supercharger: ezt a szót ropogtatva mi másra asszociálnánk, mint öblös V8-ra, bődületes nyomatékra és égig gomolygó füstre a hátsó kerékjáratokból, mielőtt a dragstripen vált a lámpa és az autó kilő a negyedmérföldes távra.
Ebben a mélyen amerikai műfajban nagy név a Hennessey (A cég nem keverendő össze a konyakot gyártó, de sima ipszilonnal írandó Hennesssyvel.) A vállalat 25 éve van a tuningiparban, amit egy alaposan felszúrt Mustanggal ünnepelt.
Több levegő, még több benzin
A HPE800 tuningkittel 7000-es percenkénti fordulatszámon 804 lóerőre nő a motor teljesítménye, forgatónyomatéka is irtózatos, 879 Nm. A kompresszoros teljesítménynövelő csomag a kupéhoz és a kabrióhoz, automatikus és kézi váltóval is elérhető, de csak a V8-as motorú Mustang GT-ben.
A korábbi, HPE700 és HPE 750 egységekhez hasonlóan a mechanikus feltöltőn kívül új szívósor és kipufogórendszer segít levegővel megtömni a hengereket, amihez az új injektorokkal és a növelt kapacitású üzemanyag-szivattyúval jó sok benzint bedöntve előáll a 804 lóerős teljesítmény.
10,7 mp negyed mérföldön
60 mérföld/órára, azaz 96 kilométer/órára az autó 3,1 mp alatt gyorsul fel, végsebessége kerekítve 333 kilométer/óra. Az egyik legfontosabb adat mégis a negyedmérföldes idő: a 402 métert 10,7 mp alatt teszi meg az autó, 213 kilométer/órás sebességre felgyorsulva. A 435 lóerős széria Mustang GT ideje 12,9 mp. A kasztnit pár szénszálas elem dobja fel, de a tuning lényegesebb eleme a 15 col átmérőjű féktárcsákkal satuzó Brembo-fékrendszer és az ültetett futómű.