Ki tudja, hogy véletlenül vagy netán szándékosan, de megjelentek a neten a hivatalosan június 28-án debütáló új Porsche Panamera képei. Ahogy arra már a korábbi kémfotók alapján is számtani lehetett, a második generációs Panamera nem szakít elődjével drasztikusan. Hasonló sziluett mellett az egyes részletek eltérő kidolgozásából lehet majd megkülönböztetni a régit az újtól. Elől a LED-es fényszórók, hátul a korábbinál sokkal keskenyebb lámpák azonosítják a 2017-es modellt.
A tetővonallal játszottak a tervezők, de úgy, hogy a hátsó utasok kényelme nem csorbulhatott. A csomagtartó nagyobb lesz mint korábban. Nem hiányzik majd az aktív hátsó szárny sem, az egyes motorváltozatokat az eltérő kipufogóvégek ( két ovál, négy kör, négy szögletes) is megkülönböztetik majd egymástól.
Változatlanul öt kerek formából építkezik a műszeregység, de ezek közül immár csak a középső, a fordulatszámmérő analóg, a többi teljesen digitális. A fotókon látható variánsba hátulra is sportülések kerültek és közöttük egy digitális képernyőn szabályozható néhány funkció, vélhetően a klimatizálás, az ülésfűtés és szellőzés, a masszázsfunkció, illetve a hifi. Az elöl ülőknek 12,7 colos érintőképernyő áll rendelkezésre, hogy a fedélzeti elektronikát irányítsák.
Sport Chrono csomag esetén nem hiányzik majd a műszerfal tetejéről a stopperóra, illetve egy plusz gomb kerül – az amúgy is multifunkciós – kormányra, amely a futóművet állítja azonnal feszesebbre. Az adaptív felfüggesztés mellett légrugózás is rendelkezésre áll, felárért pedig négykerék-kormányzás teszi különösen agilissé a Panamerát.
Csak turbómotorokkal készül majd a második generációs Panamera. Az S és 4S modell 3,0 literes, duplaturbós V6 motort kap 440 lóerő teljesítménnyel. A Panamera Turbóban 4,0 literes V8-as dolgozik, szintén két turbóval, teljesítményét 550 lóerőre jósolják. Nem hiányzik persze a dízel sem, ez is 4,0 literes és V8-as, 420 lóerős. Igazi érdekesség, hogy egyelőre minden modell nyolcfokozatú automata sebességváltót kap, a korábbi modellhez volt hatfokozatú manuális is, de azt olyan kevesen rendelték meg, hogy eltűnik.
Később várható a V6-oas benzines egy turbóval az alapmodell számára, illetve 3,0 literes V6-os dízel és V6-os benzinessel párosított konnektoros hibrid is. A Turbo S pedig legalább 600 lóerős lesz. A V6-os benzines és a dízelek az Auditól érkeznek, de módosítva, a V8-as turbó viszont a Porsche saját fejlesztése.
Természetesen nem hiányoznak a legmodernebb vezetőtámogató rendszerek sem. Éjjellátó, sávtartó, távolságtartó tempomat, torlódás asszisztens is lesz. Ha szükséges rendszereket megveszi az ügyfél, az autó bizonyos körülmények között már önjáróan képes lesz közlekedni.