Jövő januártól forgalmazza új kisautóját a Citroën, de már ma bemutatták azt. Nem véletlen a kapkodás: a C3 világszerte igazán fontos modell a francia márka számára.
Az újonc két legfeltűnőbb tulajdonsága a C4 Cactustól megörökölt oldalfali légpárnasor, illetve hátsó lámpatest, valamint a C4 Picassót idéző pókszem-fényszórócsoport. Kölcsönzött stíluselemei ellenére összeszedett, harmonikus autó benyomását kelti. Kilenc alapszín és három kontrasztos tetőfényezés kérhető, a variációk száma eléri a három tucatot.
Amilyen barátságos a külseje, olyan szigorúan felnőttes az utastér. A geometrikus műszerfal, a hatalmas érintőképernyő, a Cactus után vissza-egyszerűsített kesztyűtartó láttán egyértelmű, hogy komoly autó benyomását akarja kelteni a kocsi, ami egy Citroën, pláne egy négyméteres Citroën esetében nem feltétlenül a legjobb ötlet, de majd kiderül, mit szólnak az ügyfelek.
A helyzetet felárért vidáman színes öltésekkel, illetve elegáns tónusokkal menti az autó.
A C3 újdonsága a ConnectedCam, a tükörbe beépített fedélzeti kamera, amely folyamatosan üzemel, és üközéskor automatikusan rögzíti a megelőző 30, valamint a következő 60 másodpercet. Természetesen kézzel is vezérelhető, a felvételek a Facebookra és egyéb közösségi oldalakra fellőhetők.
Hivatalos műszaki adatot alig közölt a gyár, de tudjuk, hogy az újonc elődjével közös padlólemezre épül, ugyanarra, amire egyébként a C4 Cactus (és a Peugeot 208) is. A C3 hossza épp csak nem éri el a 4 métert, a csomagtér mégis tekintélyes, 300 literes.
Erőforrásból nem számítunk jelentős változásokra, a háromhengeres, 1,2 literes benzinestől az 1,6-os dízelig lesznek motorok.