Végre teljes valójában megismerhetjük a Renault válaszát a Toyota Hiluxra, Ford Rangerre: az Alaskan a világ egyik legjelentősebb haszonjármű piacán, az évente ötmillió darab autót eladó egytonnás pickup szegmensben lép színre.
A márka személyautóinak stíluselemeit büszkén viselő orr mögött a konszern 2,3 literes, négyhengeres dízelmotorja dolgozik, választhatóan 160 vagy 190 lóerős kiadásban. Piactól függően egy nagyobb, 2,5 literes dízelmotor (azonos teljesítménnyel), illetve egy 2,5-ös benzinmotor (160 LE) is kérhető a kocsihoz, a hatfokozatú kézi váltó helyett hétgangos automata rendelhető, létezik össz- és kétkerék-hajtású kivitel is.
A terepalkalmasságot komolyan veszi a gyár, a szabad hasmagasság 230 mm, létezik terepváltó (felező), elektronikus első sperrdifi, zárható hátsó differenciálmű, visszagurulásgátló és ereszkedés-szabályozó rendszer is.
A 3,5 tonna vontatására képes platós belső terében kétzónás klíma, motoros ülések, muiltimédiás rendszerek, panoráma kamera várja azokat, akik hajlandóak mindezt megfizetni.
Fontosabb extra a platóbélés, illetve a szállítási kiegészítők személyre szabható rendszere.