Müller szerint a konszern eddig 16,2 milliárd eurót tett félre válságkezelésre, és pénzügyi helyzete továbbra is stabilnak mondható. Ugyanakkor a vállalat pénzügyi forrásai nem határtalanok.

„Nem kell matematikusnak lenni ahhoz, hogy lássuk, tetszés szerinti kártérítési összegek kifizetése még a Volkswagent is túlterhelné” – hangsúlyozta a konszern vezérigazgatója.

Müller ismételten elutasította az európai fogyasztóvédők követeléseit egy amerikai mintájú kárrendezésre. Rámutatott arra, hogy más a helyzet, ugyanis az Egyesült Államokban a határértékek jóval szigorúbbak, ezáltal a javítás is bonyolultabb.

A Volkswagen a múlt hónap végén megállapodásra jutott az amerikai autótulajdonosokat képviselő ügyvédekkel és a szövetségi kormánnyal a dízelbotrány miatt benyújtott keresetek rendezéséről, amelynek alapján legkevesebb 14,7 milliárd dollárt kell kifizetnie a német autógyártónak különböző jogcímeken.

Az alku értelmében az autók tulajdonosai választhatnak: a VW visszavásárolja, vagy megjavítja járművüket. A konszern legalább 5100 dollár kártérítési összeget köteles fizetni a manipulált járművekkel rendelkező amerikai ügyfeleknek. Az amerikai törvények szerint azonban a megállapodás még nem jogerős, ahhoz még egy bíró jóváhagyása is szükséges. Az Egyesült Államokban mintegy félmillió járművet érint a dízelbotrány, világszerte azonban 11 milliót.