Az eső és az erős szél, valamint az új versenypálya az emelkedőkkel és az éles kanyarokkal különösen nagy kihívás elé állította a 29 ország kétszáz diákcsapatát, köztük a hat magyar csapatot. A cél az volt, hogy kiderüljön, ki tudja a legnagyobb távolságot megtenni egy liter üzemanyaggal vagy egy kWh-nak megfelelő energiával.
A győri Széchenyi István Egyetem diákjai elektromos járművükkel az úgynevezett városi koncepció kategóriában versenyeztek. A SzEnergy csapat tagjai kilencedik alkalommal indultak a kihíváson, és bár a verseny utolsó szakaszában hosszas javításokat kellett végrehajtaniuk, így is sikerült a harmadik helyezést megszerezniük.
Az egyetlen magyar középiskolás csapat, a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai prototípus kategóriában indultak. Mért eredményüket az eleredő eső több alkalommal is hátráltatta, mégis sikerült remek, 336 kilométeres eredménnyel zárniuk.
Első alkalommal tette próbára magát a Debreceni Egyetem alakulata. Szintén prototípus elektromos autóval neveztek, és a verseny utolsó napján 102 kilométert futottak.
A Szegedi Tudományegyetem Steco csapatának ez volt a második üzemanyag-hatékonysági kihívása. A diákok teljesen új járművükkel, jó taktikázással végül 168 kilométert tudtak megtenni 1 kWh energiával.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatóinak, a Paradicsom és a Shark csapatnak sajnos nem sikerült teljesíteniük a pályára lépés feltételeit. A szerzett tapasztalatok birtokában azonban ősszel újult erővel látnak neki a felkészülésnek a 32. Shell Eco-marathon Europe-ra.