A napokban a Vezess munkatársa is vezette a Ford legújabb fejlesztését, az egykor élenjáró, formabontó Ka harmadik kiadását, amely már második generációjában is hozott anyagból (Fiat 500) volt halvány árnyéka egykori diadalmas önmagának, most pedig egy harmadik világbeli fejlesztést csempészett át a gyár Európába, Figo helyett Ka+ néven.

Ilyen háttérrel aligha lesz válik kultikus, emlékezetes modellé a Ka (pontosabban Ka+, ki tudja miért), de ha megvalósulna az a fejlesztés, amit egy indiai autós lap grafikusa megálmodott, akár még meg is fordulhatna az érdektelenség mélyére tartó masírozás.

A Ford Ka+-nak iszonyatosan jól áll a Focus RS fizimiskája – mondjuk minek ne állna jól? Széles, peres abroncsok, fekete lámpaházak, szénszálas első légterelő és méretes hátsó szárny gondoskodik a vad megjelenésről.

A menetdinamika természetesen opcionális, hiszen a típus nem létezik, de mondjuk a Fiesta ST motorja pont megfelelne a kisebb, könnyebb autóba. 200 lóerő, 290 newtonméter (aminek a Fiesta 1163 kilója helyett csak 1055 kg-t kellene mozgatnia), hatfokozatú, rövidített végáttételű sebességváltó, hozzájuk pedig feszesebb, kurtább rugók – egy ilyen kis Ford méltó ellenfele lehetne a nagy létszámú Abarth 595 család tagjainak.