Hosszas titokzatoskodás után leleplezték az Aston Martin és a Red Bull Racing közös hipersportkocsiját. A fantáziátlan, ám fenyegető hangzású AM RB 001 elnevezés egy középmotoros, kétüléses gyilkost takar, amelynek pontosan annyi a lóereje, mint ahány kilót nyom.
Hogy ez mennyi, az egyelőre titok, mindenesetre a mágikus 1:1 arány már önmagában elég ahhoz, hogy izzadni kezdjen tőle a tenyerünk.
Hiába mutatták be, még annyit sem árultak el az alkotók, hogy hány darab készül majd a kocsiból. Valahol 99 és 150 között, hangzik a sejtelmes válasz, ám ebben benne lesznek a végleges felhasználásra méltónak ítélt prototípusok, valamint 25 darab, kizárólag pályafelhasználásra szánt példány is. Az első vevők 2018-ban vehetik át autójukat.
Azt máris lehet tudni, melyik két autó fog a legmagasabb összegért elkelni: azok, amelyeknek nullrevízióját a Red Bull F1-es pilótái végezték el, persze jelképesen, de a plakett és a karosszérián elhelyezett szignó gyűjtői kincsekké teszi ezeket a prototípusokat.
A kezes utcai viselkedést, illetve a Le Mans-i prototípusokhoz hasonló pályaalkalmasságot kínáló autó szénszálas vázszerkezetre épül. A vélhetően komoly leszorítóerőt szinte teljes egészében a fenéklemezzel végrehajtott bűvészkedésekkel termelik meg, ami önmagában is csoda – persze a mérnökzseni Adrian Newey-tól mi mást is várhatnánk.
A két alkotó az első sajtóközlemény öt oldalába egyetlen további, érdemi információt sem volt képes belesűríteni (viszont megtudtuk, hogy a futómű és az erőátvitel egyaránt vadonatúj konstrukció), így marad a további spekuláció: vajon hány kiló lehet az extrém lapos, aerodinamikailag határozottan F1-es ihletésű autó, illetve ugyanez a másik végről: hány lóerőt teljesíthet (és hány literes lehet) a V12-es középmotor?