Tető nélkül is őrjítően néz ki a Ferrari LaFerrari, a cég első és eddig egyetlen hibrid modellje. Az Aperta, azaz nyitott kiadásból korlátozott példányszámot gyártanak csak – hogy mennyit, majd csak ősszel, a hivatalos világpremieren teszik közzé. De mindegy is, hiszen a fényképezést megelőző bemutatón az összes tervezett darabot lekötötték leendő tulajdonosaik, a gyár nem fogad el több megrendelést.
Persze elvileg lehet, hogy ez a hatásos marketingfogás csupán az autó iránti lagymatag érdeklődést hivatott leplezni, de ennek igen csekély a valószínűsége.
Az Aperta kabriósítását kétféle módon oldhatja meg a tisztelt ügyfél: lesz vászontető, illetve egy kiemelhető, szénszálas keménytető, más és más alkalmakra.
A futómű és a hajtáslánc megegyezik a kupééval: a tizenkét hengeres motor 800 lóerőt, a villanymotor további 163-at bocsát a vezető rendelkezésére.
Alapvetően módosították ugyanakkor a vázszerkezetet, hogy csavaró- és hajlítószilárdsága megegyezzen a zárt tetős kivitelével. Szintén sokat foglalkoztak azzal, hogy nyitott tetővel is pontosan azonos közeg-ellenállási együtthatóval rendelkezzen az autó.
További részletek ősszel, a Párizsi Autószalonon.