Tokody Marcell Gergely, a Jobbik fővárosi képviselője ezt pénteken közölte az MTI-vel, miután a főpolgármester előzetes számításokat közölt a behajtási díjról.

Tarlós István a sajtótájékoztatóján azt mondta: a főváros biztosan nem fogja kezdeményezni a behajtási díj bevezetését kizáró jogszabály módosítását, háttérszámításokat azonban végzett. Ezek szerint a város közigazgatási határán belül ötezer forint lenne az éves matrica, míg egy belső pesti és budai zónában – a törvényi díjmentességet élvezőkön és az ott lakókon kívül – használatonként 700 forint lenne a díjtétel.

A bevezetés egy év alatt, 750 millió és 1 milliárd forint közötti összegből valósítható meg, az éves bevétel 10 milliárd forint lehetne.

Tokody Marcell erre reagálva közleményében kiemelte, hogy az unió nem határozza meg sem a díjfizetős zóna legkisebb méretét, sem a minimális fizetendő díjat, az uniós kötelezés csak a díj bevezetésére vonatkozik.

A politikus úgy fogalmazott: ha csupán a kötelezettségnek való megfelelés lett volna a fideszes vezetés célja az emberek megsarcolása nélkül, akkor nem tízmilliárd forint körüli befizetést várnának el az autósoktól, hanem csak annyit, amennyibe a rendszer kiépítése kerül. Ez a költség ráadásul jelentősen csökkenthető lenne egy a jelenleg tervezettnél sokkal kisebb díjfizetős zóna alkalmazásával – tette hozzá.

A behajtási díj egyébként nem oldja meg Budapest közlekedési problémáit – folytatta az ellenzéki képviselő. A Jobbik szerint számos többszintes P+R parkolóra lenne szükség helyette, olyanokra, amelyek közvetlenül kapcsolódnának a közösségi közlekedéshez, és amelyeket BKK-bérlettel díjmentesen használhatnának az autósok.