A feltárt szabálytalanságok döntő többsége sem a gyerekülések minőségére vonatkozott, hanem a magyar nyelvű kezelési, illetve a beszerelési útmutatók hiányoztak. A szakemberek július 4. és 8. között 210 üzletet ellenőriztek.
Kovács Tamás, a járműfőosztály vezetője szerint a közlekedési baleset a gyermekhalálozások legfőbb oka, évente 1500 gyermek sérül meg közúti balesetben, a gyermekbalesetek harmada pedig a nyári szünet alatt történik.
Ugyan a biztonsági övek és a gyermekülések használata 50-70 százalékkal csökkentheti a halálos sérülések kockázatát, Európában a gyermeket autóval szállítók 70 százaléka nem használja megfelelően a gyermekülést, így még a legbiztonságosabb rendszer sem ér sokat, sőt, veszélyessé válhat balesetkor.
Az NKH közleményében kiemelte: az előírások szerint csak az „E” jóváhagyási jellel ellátott gyereküléseket szabad árusítani, forgalmazni, továbbá az sem mindegy, hogy az előírás melyik verziója szerint jóváhagyott az ülés. A vásárló a megfelelőséget a gyermekülés alján vagy hátoldalán fellelhető narancssárga címke alapján tudja ellenőrizni.
A közlekedési hatóság a gyerekülések mellett a fékproblémák kiszűrésére, valamint a biztonsági övek állapotának és a légzsákok visszajelző lámpáinak ellenőrzésére is koncentrált. A csaknem 6000 megállított és megvizsgált jármű közül 407-ről derült ki, hogy műszaki állapota nem megfelelő.