A 330e, a 225xe és az X5 xDrive40e után megérkezett a BMW 740e iPerformance, a bajorok hibrid luxusszedánja, méghozzá rögtön három kivitelben: az alapverzió mellett nyújtott tengelytávú módozat is kapható, amiből ráadásul összkerékhajtású modell is létezik – a normál hosszúságú 740e kizárólag hátul hajt.
A hajtáslánc egy kétliteres, 258 lóerős benzinmotorból (minden idők legerősebb BMW négyhengereséből), valamint a nyolcfokozatú váltóba integrált, 113 lóerős villanymotorból áll. Előbbi 400, utóbbi 250 Nm nyomatékot mozgósít. Rendszerszinten 326 lóerő és 500 Nm áll rendelkezésre – örömmel látjuk, hogy a BMW felhagyott azzal a gyakorlattal, hogy a hibrid hajtások teljesítményadatait egyszerű összeadással állapítsa meg.
A kézzel is kapcsolható, sőt, felárért kormányra szerelt váltófülekkel is felszerelhető sebességváltó megfelelő (értsd: automatikus) működtetése esetén az autó karosszériahossztól (azaz tömegtől) függően 5,4, illetve 5,5 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztásuk 2,2-2,0 liter/100 km között van. Az összkerékhajtású 740Le xDrive iPerformance kiadás hagyományos mechanikus módon osztja el a nyomatékot a négy kerék között; a jobb erőátvitelnek köszönhetően 5,3 mp-re csökken a gyorsulás időszükséglete, ugyanakkor az átlagfogyasztás magasabb: 2,5-2,1 liter/100 km.
Az autó képes tisztán elektromos üzemben haladni; ilyenkor végsebessége 140 km/óra. Egy feltöltéssel a hátsókerék-hajtású kivitelek 44-48 kilométerre képesek, az xDrive kivitel 41-45 kilométer után adja fel a suttogó üzemmódot. Hibrid hajtás esetén legkésőbb 80 km/óránál bekapcsolódik a benzinmotor a hajtásba.
Itt is létezik a lítium-ion akkucsomag töltésének fenntartására szolgáló funkció: a vezető 30-100% között adhatja meg, hogy mennyi elektromos töltést szeretne hagyni az akkukban későbbi használatra, és a vezérlés úgy ügyeskedik a hajtásvezérléssel, hogy idő előtt ne használja el az elektromos tartalékokat.
A Driving Experience gombként ismert üzemmódváltó rendszer Eco Pro, Comfort és Sport állásba kapcsolható, plusz van egy Adaptív állás, amikor a vezérlés figyeli az útviszonyokat, a domborzatot és a vezető stílusát, és ettől függően változtatja a hajtás szabályozását.
A bruttó 9,2, nettó 7,4 kWh kapacitású akkucsomag a hátsó ülés alatt helyezkedik el. A hagyományos, tisztán belső égésű motoros modellek csomagterének 515 literes kapacitásából 420 liter marad fenn.
A felszereltség értelemszerűen kiemelkedő, a szokásos tételeken felül alapáras az álló helyzeti klímaberendezés. Az autóhoz gyakorlatilag minden extra megrendelhető, beleértve az M Sport csomagot, a panoráma üvegtetőt, vagy a nyújtott tengelytávú limuzin kényeztető pakkjait.