Már a Juke leváltása körül is vihart kavartak a Nissan formatervezési részlegének elképzelései, a Micra viszont a jelek szerint egyenesen fricskát mutat eddigi vásárlóinak, és radikálisan új útra lép.
A Nissan ügyelt arra, hogy a lehető leghatékonyabban álcázza az új generációs városi kisautó vonásait, de vannak olyan részleteket, amiket a vastagon felvitt maszkolás sem tudott elrejteni: ilyen a Leaf villanyautót idézően csapott motorházfedél, a Juke-ra emlékeztető, bonyolult hátsó rész, vagy a lámpák, amelyekről csak sejtjük, hogy a Sway tanulmány űrhajó-diájnját követik majd.
Az új Micrának minden joga megvan arra, hogy látványos belépőt tervezzen: közel másfél évtized után végre vadonatúj padlólemezre épül majd a modell. A CMF-B kódnéven ismert platformot a Renault-val közösen fejlesztette a Nissan, annak első haszonélvezője lesz a jelenleginél hosszabb, szélesebb, alacsonyabb – egyszóval impozánsabb és sportosabb – Micra.
A kisautó tehát várhatóan utoléri a modern elvárásokat, és tágas, komfortos, ráadásul biztonságos is lesz, autonóm fékrendszerrel és egyéb, a márka nagyobb modelljeiből már ismert technológiákkal.