Az előző generációs 1-esből is létezett lépcsőshátú kiadás, épp csak azt kupénak nevezték. A mostani generációs szedán ellenben valódi, négyajtós, háromdobozos modell, pont olyan, mint egy kicsinyített 3-as.
Mivel a típust kizárólag Kínában fogják gyártani és forgalmazni, a BMW nem vette a fáradságot, hogy műszaki adatokkal terhelje a közönséget, így csak tippeljük, hogy a 4,33 méteres ferdehátú modellre akasztott far legfeljebb 4,5 méteresre nyújtja az autót: ez 13 centivel rövidebb, mint a 3-as, sőt, nagyságrendileg akkora, mint annak második generációs kiadása (E30) volt 35 évvel ezelőtt.
A BMW és régi partnere, a Brilliance közösen fejlesztették ki az autót, amelynek koncepcionális elődje a tavaly bemutatott BMW Concept Compact Sedan volt.
A szedánt négy további BMW modellel, többek között az X1 szabadidőjárművel és a 2-es Active Tourerrel együtt gyártják Kínában.