A BMW-t leszámítva a prémium kategóriás német autógyárak eddig nem mutattak nagy lelkesedést az elektromos autók fejlesztése iránt. Az LMC Automotive autóipari piackutató vállalatnak a Reuters hírügynökség megbízásából készített tanulmánya szerint a BMW, a Mercedes-Benz és az Audi sorrendben a 12., a 14. és a 22. helyet foglalja el a hibrid és elektromos autók globális értékesítési rangsorában. A listát a Toyota, a Honda, a Lexus és a Nissan vezeti.

Az Audi viszont a Reuters hírügynökséget tájékoztató források szerint ezentúl kutatási-fejlesztési beruházásainak egyharmadát az elektromos hajtáslánc, a járműelektronikai digitalizáció és az autonóm navigációs technológia fejlesztésekre szánja. Tavaly az Audi 4,24 milliárd eurót fordított kutatás-fejlesztésre.

Az Audi 2015-ös 1,8 milliós eladásaival számolva tehát a terv legkevesebb évi 450 ezer elektromos autó értékesítését irányozza elő. Figyelembe véve a forgalom valószínű növekedését is, az Audi így akár a Tesla egyik legnagyobb konkurensévé is válhat, amely 2020-ra évi 500 ezer autó értékesítését tervezi.

Az Audi új fejlesztési stratégiáját Rupert Stadler az Audi vezérigazgatója szerdán zártkörű konferencián vázolja fel a cég mintegy kétezer vezető beosztású munkatársa előtt. Az Audi szóvivője nem kommentálta a Reuters értesülését.

Az európai autóipari szövetség, az ACEA adatai szerint 2015-ben az Európai Unió és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) területén 14,2 millió autót helyeztek forgalomba. Ebből 186 ezer volt elektromos és 234 ezer hibrid jármű.