Az Ineos egy nemzetközi vegyipari vállalat, ám ha jól mennek a dolgok, néhány éven belül a terepjárósok megváltójaként emlegethetjük a céget. A vállalat tulajdonosa, bizonyos Jim Ratcliffe ugyanis nagy rajongója volt a Land Rover Defendernek – annyira nagy, hogy nem törődött bele annak halálába. Pontosabban nem a régi, idejétmúlt technikát akarta megmenteni, hanem az ikonikus, szerethető hangulatot, a kiemelkedő terepalkalmasságot, a sokoldalúságot, ám mindezt egy olyan, vadonatúj konstrukcióval, amely megbízhatóságában és személyautós vezethetőségében felér napjaink legjobbjaival.

A Jaguar Land Rover-csoport persze nem venné jó néven, ha saját legendájukból valaki más húzna hasznot, így az együttműködésre vajmi kevés az esély. Többek között erre, a szellemi tulajdonjog kérdésére is kitérnek azok a megvalósíthatósági tanulmányok, amelyek nyomán várhatóan decemberre kiderül, érdemes-e belefogni az autó tervezésébe.

A vállalkozó a brit Auto Expressnek elmondta, ha minden jól megy, 2-3 éven belül elkészülhet a sorozatgyártásra érett típus. Magát a gyártást valahol Észak-Angliában képzelik el, lehetőség szerint egy kikötő közelében. Az autó nem csak megjelenésében és terepképességeiben, de árfekvésében is a Defenderre hajaz majd.

Nyitóképünkön egy 2015-ös Project Kahn Land Rover Defender 90 Chelsea Wide Track látható