A Honda és beszállítója, a Daido Steel olyan mágnest fejlesztett ki, amely hosszú távon demokratizálhatja a villanyautózást.

Az elektromos autókban használatos villanymotorok többségénél ritkaföldfémeket: diszpróziumot és terbiumot használnak fel. Ezek bányászata gigantikus iparággá nőtt a villanyautózás várható erősödésével, az Automotive News elemzése szerint évi 14 százalékkal emelkedik a kitermelés, az iparág néhány éven belül évi 9 milliárd dolláros forgalmat érhet el, ám mivel ezen fémek készletei korlátozottak, nem növelhető kellő mértékben a gyártási kapacitás, illetve a költségek sem szoríthatók le.

A Honda bízik benne, hogy a szokásos szinterezés helyett meleg formázással előállított, a hangszórókból is ismert neodímiumot alkalmazó mágnes alkalmazásával olcsóbban és nagyobb mennyiségben lesznek előállíthatók a villanymotorok, és ezzel az elektromos és hibrid autók költséghatékonysága is javulhat.

2016-Honda-Freed-interior

Az új típusú mágnes a Honda Jazz műszaki rokonának, a három üléssoros kompakt Honda Freednek (fent) jövőre debütáló, új generációs hibrid kivitelében mutatkozik be.

Nyitóképünkön az elektromos üzemű Honda Fit EV villanymotorja látható.