Az Európai Bizottság ezen a héten kiadott, autóipari visszahívási listájáról szemezgetve nehéz eldönteni, melyik a legsúlyosabb.

Feltétlenül versenyben van az első helyért a Suzuki Swift és a Swift Sport, mivel a 2014. szeptember 1. és 2015. december 22. között gyártott példányokon meghibásodhat a hátsó fék. Ha ez bekövetkezik, hirtelen és jelentősen csökkenhet a fékhatás – mondani sem kell, ez nem játék.

Szintén ijesztő az a probléma, amelyet régebbi generációs Jeep Grand Cherokee és Liberty típusoknál észlelt a gyártó. A 2003. március 20. és 2004. december 9. közötti gyártásból származó autókba hibás ütközésvédelmi vezérlőrendszert építettek be, így maguktól, bármikor működésbe léphetnek az első légzsákok és/vagy első övelőfeszítők. Épp ellenkező probléma sújtja a 2015. június 4. óta gyártott Renault Kadjarokat: itt a függönylégzsákok ütközés esetén nem vagy nem megfelelően nyílhatnak.

toyota_proace_van_uk-spec_1

A Toyota és a francia PSA által közösen gyártott kishaszonjármű, az első generációs Toyota ProAce 2013. április 24. és 2014. április 10. között elkészült darabjainál elkophat az injektor és az üzemanyag-visszavezető cső közötti csatlakozó, ami üzemanyagfolyást és tüzet eredményezhet. És ha már a motorházban járunk: a 2006. és 2014. között gyártott Subaru Tribecák motorházfedele konstrukciós hiba miatt menet közben felpattanhat.

Forrás: EC Rapid Alert System