Adva van egy prémium német autógyártó, amely kényszerűen korlátozott példányszámban, így meglehetően drágán gyártja palettájának egyik csúcsmotorját, az M5/M6 szériákban alkalmazott, 4,4 literes, V8-as turbós erőforrást. Az akár 600 lóerőre képes blokkot kivonni nem lehet a forgalomból, hiszen ikonikus termékek nélkülözhetetlen komponense, ezért az egyetlen megoldás az lenne, ha nagyobb példányszámban gyárthatnák ezt és mindenkori utódját.
Adva van továbbá egy brit-indiai prémium gyártó, amelynek ötliteres, nyolchengeres motorja kompresszorral akár 575 lóerő. Ez a jelen, a jövő azonban meglehetősen kétségbeejtő: a további fejlesztés, netán generációváltás irdatlan pénzeket emésztene fel, miközben a konszernnek inkább takarékos motorjaira: a hat- és négyhengeres, illetve hamarosan háromhengeres blokkokra kellene koncentrálnia.
Alighanem ezek az összefüggések vezettek azokhoz a jelentésekhez (spekulációkhoz?), amelyek szerint a BMW szállítaná a jövőben a Jaguar Land Rover csoport legsportosabb típusainak erőforrását. A mindkét oldalon jelentkező presztízsveszteségen alighanem túlteszik magukat a részvényesek, ha javul a cégek profitabilitása, az viszont kérdés, hogy belefér-e az angolok terjeszkedési terveibe, hogy egy fontos (célzott) konkurensükkel azonos fődarab dolgozzon zászlóshajóikban.
Szakértők szerint még idén kenyértörésre kerülhet a dolog: ha valóban kooperációra törekednek a cégek, arról az év vége előtt hallani fogunk.