Idén hetven éves a Bristol Cars, de az elmúlt öt évet csődbiztos felügyelete alatt töltötte a márkát, és legfrissebb modellje is elmúlt már 12 éves.

Most azonban vadonatúj konstrukcióval rukkolt elő a nemes gyártó, még ha nem is úgy tűnik: a roadster kiköpött mása az 1950-es években gyártott 405 Drophead Coupe típusnak.

Újabb márka tért vissza a halálból 1

Persze 2016-ban ez nem jelent többet esztétikai állásfoglalásnál: a Bullet ragasztott alumínium vázra feszített szénszálas kompozit panelekból készül, szigorúan kézi munkával. Egy autó gyártása két hétig tart, és egész Nagy-Britanniában egyetlen helyen lehet majd megvásárolni – azon kívül pedig sehol, ami elsőre rosszul hangzik, de mivel mindössze 70 darabot készítenek az autóból, nem vállalnak nagy kockázatot az exportpiacok hanyagolásával.

Az autó orrában egy 4,8 literes V8-as BMW szívómotor dohog, a váltó lehet kézi vagy automata, az autó 3,8 másodperc alatt ugrik százra, a végsebességet sajnos 250-ben limitálták.

Bristol Bullet

A Bullet mindössze 4,2 méteres, akkora, mint egy Porsche Boxster, ám azzal ellentétben egyáltalán nincs felkészülve az esőre: sem vászon, sem keményteteje nincsen.

A beltér archaikus, ám a szolgáltatások modernek: wifi, Bluetooth és digitális rádió szórakoztatja a tisztelt vásárlót, akinek negyedmillió fontot, azaz durván 100 millió forintot kell letennie az asztalra.

Bristol Bullet