A Ford nettó nyeresége 9 százalékkal 2 milliárd dollárra csökkent a második negyedévben. Az amerikai autóipari konszern Ázsiában és Latin-Amerikában kénytelen volt adózás előtti veszteséget elkönyvelni.
Jól teljesített viszont a Ford Európában, ezen a korábban profitgyilkoló piacon közel háromszorosára, 467 millió dollárra emelkedett az adózás előtti nyereség, amihez hozzájárult az orosz eladások növekedése is.
A konszern árbevétele 16 százalékkal 39,5 milliárd dollárra emelkedett.
A Ford egyelőre tartja idei profitcélját, továbbra is 10-11 milliárd dollár adózás előtti nyereségre számít, de figyelmeztet, hogy komoly kockázatok vannak, így a Brexit, az észak-amerikai piac pangása és egyes anyagköltségek növekedése.
Európában a Ford idén a legjobb első félévi összesített jármű-értékesítési eredményét produkálta 2010 óta, valamint a legjobb személygépkocsi-értékesítését 2011 óta és a legjobb haszongépjármű-értékesítési eredményt 1993 óta.
A Ford első féléves értékesítése 7,1 százalékkal 807 500 darabra nőtt a vállalat összesen 50 európai piacán.
Magyarországon az elmúlt 8 év legsikeresebb havi értékesítésével, június hónapban 1589 db új gépkocsi értékesítésével rendkívül sikeres hónapot és első félévet zárt a Ford a személygépkocsi és haszongépjármű szegmensben. 13,2 százalékos piaci részesedésével a magyar piac a harmadik legerősebb Ford-piac Európában.