A típusengedély visszavonása után a Volkswagen, az Audi és a Bentley nem értékesítheti érintett modelljeit Dél-Koreában mindaddig, amíg a hatóságok újra el nem végzik a szükséges vizsgálatokat, méréseket. Általában három hónapig tart egy típusengedély kiadása, de a Volkswagen esetében ez tovább tarthat, mivel a szöuli kormány hosszú és alapos ellenőrzést ígért.

A típusengedély visszavonása a Volkswagen-konszern által 2007 óta Dél-Koreában értékesített gépkocsik 68 százalékát, 209 ezer járművet érint. A használt autók tulajdonosait azonban semmiben nem korlátozza a kormány döntése, ugyanúgy használhatják vagy értékesíthetik járművüket, mint eddig.

A dél-koreai kormány döntése erősen lefékezheti a legnagyobb európai autógyártó ázsiai eladásait. A Volkswagen helyi leányvállata több mint megháromszorozta eladásait a károsanyagkibocsátási-botrány tavalyi kirobbanását megelőző öt évben.

A Volkswagen jelezte, hogy túlzottnak tartja a dél-koreai kormány intézkedéseit, és kész bíróság elé vinni az ügyet.

Dél-Korea a világ 11. legnagyobb autópiaca, amelyen a hazai szereplők, a Hyundai és a Kia a legjelentősebbek, a Volkswagen-csoport részesedése viszonylag kicsi. A Volkswagen az idei első fél évben 33 százalékkal kevesebb autót, 12 463 járművet értékesített saját márkáiból.