A McLaren már megkezdte annak az új generációs hibrid hajtásláncnak a fejlesztését, amely a leendő Super Series modellcsalád soron következő tagjait fogja hajtani, közölte a közelmúltban a sajtó képviselőivel a vállalat vezetője.

Nem fordít persze hátat többszörösen díjnyertes architektúrájának a brit sportautógyártó. Mint elmondták, a 3,8 literes V8-as motorban több évnyi fejlesztési tartalék van még. 2022-re azonban elkészül az új konfiguráció, amelyben egy kisebb blokk veszi át a szupernyolcas szerepét – ez azonban semmilyen körülmények között nem lesz négyhengeres, ígérték.

Ahogy sejthető volt, az elektromos fejlesztés nem elsősorban a károsanyag-kibocsátás csökkentését szolgálja: a hibrid hajtásláncot eleve benzin-elektromos konfigurációként fejlesztik, és fődarabként kulcsfontosságú szerepet kap benne a sebességváltó is. A tizenöt új modellből legalább nyolcban teljesít majd szolgálatot ez az új platform.

Egyelőre nem tervezik tisztán elektromos modell piacra bocsátását, hosszú távon viszont megkerülhetetlen a zéró károsanyag-kibocsátású típus. Akkor viszont nem kötnek kompromisszumot: első villanyautójuk a márka történetének legizgalmasabb autója lesz, ígéri Mike Flewitt igazgató.