Többféle, hagyományos üzemanyagforrásból előállított hidrogén hajtja azt a kishaszonjármű-prototípust, amelyet Brazíliában mutatott be a Nissan.
Az e-Bio Fuel-Cell technológia etanolból, sőt, a legtöbb ismert üzemanyagtípusnál biztonságosabb etanol-víz elegyből képes hidrogént kinyerni, ami egy csapásra megoldást jelenthet a hidrogén-üzemanyagcellás járművek elterjedésének legfőbb akadályára: a hidrogéntöltő infrastruktúra globális hiányára.
A SOFC (solid oxide fuel cell, szilárdoxid-üzemanyagcella) egy ideje létező megoldás, amelyben szilárd (kerámia) elektroliton bocsátják keresztül az oxigénionokat. A rendszer elvi síkon a kerozintól a földgázig a legkülönfélébb üzemanyagtípusokból képes előállítani hidrogént; a Nissan alighanem azért választotta az etanolt, mert az növényi alapanyagokból állítható elő, így ellensúlyozható vele az a minimális CO2-kibocsátás, amivel a rendszer működése jár.
A 24 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt e-NV200 elektromos kishaszonjárműre telepített prototípus 30 literes etanoltankját teletöltve a berendezés annyi hidrogént fejleszt, amennyi az üzemanyagcellán keresztül több mint 600 kilométerre elegendő áramot képes megtermelni. Az SOFC rendszer teljesítménye 5 kilowatt.