Akár 90 százalékkal kevesebb koromkibocsátást ígérnek a közvetlen befecskendezéses benzinmotorokra szerelendő részecskeszűrők, mondja a Volkswagen-csoport, amely 2017-től fokozatosan vezeti be az új GPF (benzin részecskeszűrő) rendszert TSI és TFSI motorjain.

Jövő nyáron az 1.4 TSI (először a VW Tiguan fedélzetén) és a 2.0 TFSI (Audi A5) kapják meg a technológiát, majd folyamatosan egyre több modellbe juthat el a szűrő: 2022-re évi hétmillió GPF-fel szerelt benzinmotor kerül forgalomba, ígéri a cég.

Ami a dízelmotorok tisztítását illeti, a Volkswagen már elkötelezte magát amellett az SCR technológia mellett, amelynek korábbi alkalmazásával alighanem elkerülhették volna az iszonyatos anyagi és presztízsveszteséget jelentő dízelbotrányt.