A német Bild am Sonntag lap számolt be róla, hogy az emissziós értékeket manipuláló funkciókra bukkantak amerikai hatóság vizsgálatai alatt az Audi 3 literes turbódízel vezérlő szoftverében.
A lap értesülései alapján az Audi V6-os dízelmotorjának vezérlője 22 perc után lekapcsolja a kibocsátási értékek szabályozását, ami azért érdekes, mert a motorokat ellenőrző tesztek általában nem vesznek 20 percnél több időt igénybe. Az Audi szóvivője a folyamatban lévő vizsgálatra hivatkozva nem közölt részleteket az ügyben.
A német szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal a Fiat motorjainál bukkant néhány hónappal ezelőtt hasonló eljárásra, és kezdeményezett vizsgálatot az Európai Bizottságnál. A Volkswagen dízelbotrányának rendezéséhez június végén adott zöld utat egy amerikai bíróság, aminek keretében 14,7 milliárd dollárt fordít az amerikai autótulajdonosokat ért károk megtérítésére a német cégcsoport. Emellett autóik javítására, visszavásárlására, illetve környezetvédelmi feladatok finanszírozására kell fordítania jelentős összeget. A program a Volkswagen 2 literes, négyhengeres dízelmotorjával a tengerentúlon értékesített 480 ezer autóra terjed ki, a hathengeres dízelmotorral szerelt 85 ezer Audi modellre nem.