Az autógyártók előszeretettel használják a Nürburgring nagykörét fejlesztés alatt álló új modelljeik tesztelésére. Ezért aztán nem meglepő, hogy a nemrég feltűnt módosított Ford Focus RS kapcsán megindult a találgatás, mi is lehet ez.
Ami látszik, hogy képeken szereplő modell a normál Focus RS-hez képest szellőzőkkel ellátott motorháztetőt és módosított hátsó szárnyat kapott. Ám egyes lapok szerint ezek csak apróságok, a lényeg nem látszik, szerintük a Ford dolgozik egy könnyített RS-en, amelyet polikarbonát ablakokkal, szénszálas karosszériaelemekkel, kovácsolt alumínium futóműalkatrészekkel és az utastér szigeteléseinek és egyes extrák elhagyásával fogyasztanák le. A 100 kilós csökkentés mellé kerámia féktárcsák is járnának.
Ezzel párhuzamosan pletykálnak egy RS500 modell megjelenésén is, amilyen az előző generációból is készült. A limitált kivitelben a 2,3-as turbómotor a jelenlegi 350 lóerő helyett 400 lóerő teljesítménnyel bírna. Mellé pedig önzáró differenciálművel és pályanapokra is alkalmas semislick gumikkal is felszerelnék a kocsit. A cél, hogy a Ford Focus RS legyen a legjobban gyorsuló kompakt méretű modell. A Focus 4,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, így az Audi RS3 (4,3 mp) és a Mercedes-AMG A45 (4,2 mp) is jobb nála.
A brit Autocarnak egy informátor azonban a fentieket kissé elhalványítva azt mondta, a Focus RS nagyon sikeres, így a vállalatnak nincs szüksége egy újabb változatra, és nem is biztos, hogy a képeken látható autó a Ford-gyáré, lehet az egy tuningcégé is. Addig is, a gyári garanciával bíró Mountune csomagja elérhető, ami 375 lóerősre pumpálja a Focus RS motorteljesítményét.