Akár több mint 11 ezer kilométerenként elég feltölteni a Nissan Navara AdBlue folyadékot tároló tartályát, amely biztonsági okokból az üzemanyagtartállyal ellentétes oldalon kapott helyet – ez a mellékelt fotókon még nem látszik. Az AdBlue adalék feladata a kipufogógázban lévő nitrogén-oxidok semlegesítése – ez az az SCR (szelektív katalitikus reakció) rendszer, amelynek extra költségét és némileg macerás használhatóságát a Volkswagen-csoport meg szerette volna spórolni, ám ehelyett az évtized legnagyobb autóipari botrányát vonta magára.
A Nissanra visszatérve a 2,3 literes dízelmotor 160 és 190 lóerős kivitelét egyaránt átállították a szigorúbb Euro6-os károsanyag-kibocsátási normára. Ezzel egyidejűleg a motorok takarékosabbak is lettek, a változás 5 százalék körüli.
A kipufogógáz-tisztító rendszer használata odafigyelést igényel, ám a fedélzeti információs berendezést kiegészítették egy erre vonatkozó fejezettel, így a felhasználók könnyen tájékozódhatnak a mikéntekről és hogyanokról.
A Navara megtisztulásával párhuzamosan további változásokat is eszközöltek a modellen. Mostantól minden kézi váltós típuson alapáras a start-stop rendszer; a menetkész tömeg minimálisan csökkent, ugyanakkor valamelyest megnőtt a megengedett legnagyobb össztömeg; valamint mostantól minden Navarán alapfelszerelés (nyilván piactól függően) a színes multiinformációs kijelző, a tempomat és a sebességhatároló, a bluetooth-os audio és a kormányon kiépített kezelőfelület.