Nehéz manapság teljesen új formai elemeket megálmodni és megvalósítani, legalábbis a jó ízlés és az egyes márkák karakterének határain belül. A Cadillac Escala az amerikai prémium márka leendő formanyelvének előtanulmánya volna, ám farkialakítása legalábbis nagy vonalakban a Jaguar XJ-t idézi – tegyük hozzá gyorsan, egy 5,35 méteres luxusszedán ennél rosszabb példaképet is választhatott volna magának.
A Cadillac CT6 nagytestvérének szánt tanulmány az elmúlt évek koncepcióautói: a Ciel kabrió és az Elmiraj kupé után meglehetősen konzervatívnak hat, ám alighanem pont ez jelzi, hogy közel áll a sorozatgyártáshoz.
Ha így van, komoly sokk vár az amerikai vásárlókra: az Escala ugyanis lépcsőshátú ötajtós modell, azaz a szedánok formatervét a ferdehátúak praktikus, jól pakolható csomagterével kombinálja. Ez sajnos csak az elmélet, a magas peremű üreg jelen formájában gyakorlatilag alkalmatlan a mindennapi használatra, koncepcionálisan viszont egy olyan irányt jelöl ki, amivel megkülönböztetheti magát a Cadillac a versenytársaktól – már ha akarja.
Feltűnően keskenyek a lámpatestek elöl és hátul egyaránt: ezt az organikus fénykibocsátó diódák (OLED) alkalmazása tett lehetővé. A 22 colos, duplasoros küllővel szerelt keréktárcsák ésa háromdimenziós kialakítású hűtőmaszk mellett ez tekintélyt parancsoló megjelenéssel ruházza fel az autót.
Az utastérben (3228 mm tengelytáv) ismét a konzervatív értékek keverednek a high-tech-kel: elöl bőrbe kötött, ultra széles OLED-kijelző fut végig, a kialakítás és a kezelőszervek elrendezése az ígéretek szerint hamarosan sorozatgyártásban köszön vissza, a fedélzeti funkciók vezérlése történt a központi egységről, kézmozdulatokkal, vagy szóbeli parancsokkal.
A kézi munkával összerakott utastérben finom anyagokkal találkozunk, amelyek egy része (pl. öltönyszövet) ritkaságszámba megy az autóiparban.
Az Escala műszakilag a Cadillac új hátsókerék-hajtású, könnyű építésű padlólemezét alkalmazza, ugyanazt, amelyre a CT6 is épül. A hajtásról egy új fejlesztésű, 4,2 literes ikerturbós V8-as motor gondoskodik, ennek teljesítményéről nincsenek információink, de annyit elárult a gyár, hogy egyik hengersora részterhelésen lekapcsolható.