Az amerikai ügyfél-elégedettségi index (American Customer Satisfaction Index, ACSI) nem kevesebb mint 43 iparágban elemzi az ügyfelek különböző szolgáltatásokról alkotott véleményét; hetvenezer résztvevő válaszaiból alakul ki évről évre a piaci körkép.
Az autóiparban idén jó néhány meglepetés született. Egyrészt a tömegmárkák alaposan megszorongatták a prémiumgyártókat: a legjobb tízbe öten is bekerültek, egyikük a második, egy másik a megosztott harmadik helyen. Másrészt a piacon általános erősödés jellemző, így azok a márkák, amelyek nem fejlődtek együtt a többiekkel, alaposan lemaradtak.
Az sem mindegy, hogy mitől lesznek elégedettek a vásárlók. A tömegmárkáknál az árengedmény komoly faktor, de általánosan jelentős szerepet játszik a teljesítmény, a megbízhatóság, a biztonság és a formaterv. Ami lehúzta az értékelést, az mindenekelőtt a kedvezőtlen üzemanyag-fogyasztás, de a rossz garanciális feltételek is komolyan nyomnak a latban.
A teljes rangsor alább látható, az idei pontszám (100 az elméleti maximum) mellett zárójelben a 2015-ös eredmény olvasható. A piaci átlag a tavalyi 79 pontról 82-re nőtt. A listában név szerint nem szereplő, kisebb márkák átlaga 80 pont, szemben a tavalyi 76-tal.