Jól játssza ki lapjait a Lada: miután a még mindig csak hazai piacán forgalmazott Vestával újra kedvet csinált a márkához a híveknek, most bemutatták a 15 centivel nagyobb XCode formatanulmányt. Téved azonban, aki azt gondolja, felsőbb kategóriát képvisel a koncepciójármű: a szűk arasznyi hossznövekedés a látványos műanyag burkolati elemeknek tudható be, a dögös borítólemezek alatt az XRay bevált technikája lapul.

A Lada válasza a Suzuki Vitarára 1

Az utastér sem változott lényegesen, az XRay viszonylag modern kialakítású műszerfala visszafogott módosítással került a 2017-től állítólag sorozatgyártásban készülő típus előtanulmányába. Módosultak a légbeömlő nyílások, átszabták a padlókonzolt, az üléseket sportos darabokra cserélték – mindez aligha köszön majd vissza a szériatípusban, legalábbis nem alapáron.

Habár a tanulmányautó turbómotoros, összkerékhajtású jószág modern telematikai megoldásokkal és vezetőtámogató rendszerekkel, a szériamodell motorkínálata vélhetően nem fog változni: 1,6 és 1,8 literes benzinmotorokra számítunk, ötfokozatú kézi sebességváltóval, alapáron elsőkerék-hajtással.

Lada XCode