Lassan 15 éve napirenden van a budapesti dugódíj bevezetése, hogy a fővárosra nehezedő forgalmi nyomást csökkentsék. Azonban mindeddig minden koncepció elbukott, pedig a 4-es metróért kapott EU-s támogatás feltétele volt a díjszedés.
A Napi.hu arról értesült, hogy a döntéshozók megyei matricákhoz hasonló úthasználati díjat vetnének ki a fővárosra. Tarlós István korábbi nyilatkozatai alapján az a legvalószínűbb, hogy nagyjából évi 5000 forintos kiadás lehet az új sarc.
Ha valóban 5000 forintos dugódíj jön, akkor az napi szinten 20 forintba kerülne az autósoknak, tehát alig lenne következménye. A Napi által megkérdezett szakértők is kifogásolják a tervet.
Szerintük forgalomcsökkentő hatása nem lenne, pedig épp ez a dugódíj lényege, a tervezett matricaszerű díjszedés ráadásul ugyanúgy érvényes lenne a városhatáron élőkre, mint a belvárosiakra. Továbbá ha a belvárosra egy külön 700 forintos behajtási díjat vezetnek be, az még több dugót eredményezne, mert a Nagykörútra, az Erzsébet, Szabadság és Petőfi hidakra terelné a forgalmat.
Arról egyelőre nincs hír, hogy ezt a megoldást mikor vezethetik be.