A motorsportban nincsenek kötelező modellciklusok: ha egy márka háza táján egy típusnál akad egy alkalmasabb, a vesztesnek mennie kell. Ez történik most Japánban, ahol szokatlan döntésre szánta rá magát a Toyota versenyrészlege, a Gazoo Racing: az eddigi Lexus RC F kupé helyett az újabb, nagyobb, nehezebb Lexus LC alapjaira építi fel 2017-es versenyautóját.
Az LC a Lexus idén bemutatott szuperfegyvere, amely utcai kivitelében kétféle hajtáslánccal (egy hagyományos 5.0 V8-assal, illetve egy hathengeres benzinmotorra épülő hibrid erőforrással) kerül piacra. A versenyautóban a japán Super GT előírásaival összhangban kétliteres, négyhengeres turbómotor lesz.
A látvány magáért beszél: az elképesztő aerodinamikai kiegészítők meglepően harmonikusan illeszkednek az egyébként elegáns autóhoz, az utasoldali ajtón (!) kivezetett kipufogóval megspékelt összhatás túlzás nélkül lélegzetelállító.