A személyautóknál egyelőre domináló LPG mellett egyre gyakoribbak a CNG, azaz sűrített földgáz üzemű gépkocsik. Ezek a nagyobb helyigényű tartály és az egyelőre (Magyarországon) ritka kúthálózat hátrányait kedvezőbb hidegindítási tulajdonságokkal, alacsonyabb üzemeltetési költségekkel, tisztább üzemmel, valamint a kőolajtól független kitermelés és ezáltal árképzés ígéretével ellensúlyozzák.

Nem véletlenül mozdult el a CNG irányába az autóipar. Az új technológiának azonban át kell esnie a gyermekbetegségeken: a Volkswagen bejelentette, hogy 30 ezer darab, gyárilag CNG üzemre átállított autót kénytelen visszahívni a gáztartály hibája miatt.

A Reuters jelentése szerint a potenciális probléma a 2006 és 2010 között gyártott Passat, Touran és Caddy modelleket érinti. Az oka, hogy bizonyos, meg nem nevezett európai országokban nem megvalósítható a tartályok időszakos átvizsgálása, ami a korrózió kiküszöböléséhez volna fontos, ezért a VW nem kockáztat, és új tartályokat épít be az autókba.

A csere költségeit a cég fizeti, a tulajdonosokat célzottan keresik meg a kereskedők.