A Renault Scenic ugyanazt az utat járta be, mint példaképe, az egy osztállyal nagyobb Espace: a franciák kitaláltak egy előzmények nélküli receptet, amit aztán generációkon át finomítottak, míg végül az egészet felrúgták, és újraalkották.

A tavasszal leleplezett Scenic megpróbál szabadidőjárműves vonásokat magára vonni, emelt hasmagasságával, 20 colos kerekeivel hatásosan szakít a buszlimuzinos sablonok egy részével.

XL-ben is elérhető a Renault Scenic 1

Habár a Grand Scenic 22,8 centivel hosszabb (4406 helyett 4634 mm), nem hat teljesen aránytalannak: egyrészt a tengelytávot is megnövelték (2804 vs 2734 mm), így a nagyobb hátsó túlnyúlás mégsem annyival nagyobb, másrészt a B-oszlopnál emelkedő övvonal megrajzolásánál nem ragaszkodtak az eredeti ívekhez, így a C- és D-oszlopok közötti kis oldalablak formája eltérő, de nem otromba.

A lényeg pontosan itt, a C-oszlop mögött van: 741 helyett 899 mm a hátsó túlnyúlás (az első 931 mm mindkét modellnél), a közel 16 centis extra a 7 centivel nagyobb tengelytávval együtt azt jelenti, hogy a csomagtartó 572 literről 765-re nőtt, illetve a harmadik üléssor beépítése esetén, lehajtott ülésekkel – azaz ötszemélyes üzemmódban – még mindig 596 literrel gazdálkodhatunk.

XL-ben is elérhető a Renault Scenic 37
XL-ben is elérhető a Renault Scenic 38

A három részre osztott második üléssor ez esetben is áldozatul esett a fejlesztők logikájának, viszont a hétszemélyes Grand Scenic hátsó öt férőhelye motoros mozgatással, külön-külön dönthető, majd állítható vissza; erre egy sok nyomógombos, de áttekinthető panel szolgál a bal kerékdob hátsó falán.

A motorkínálat javarészt megegyezik a két modellnél, csupán a leggyengébb, 95 lóerős dízel marad ki a választékból. 110, 130 és 160 lóerős dízelmotorok (a középső kivételével akár duplakuplungos váltóval), valamint 115 és 130 lóerős benzinesek (kizárólag kéziváltóval) adják a választékot, a fogyasztást 0,1-0,3 literrel dobja meg a nagyobb tömeg és a vélhetően kevésbé kedvező közegellenállási együttható.

Renault Grand Scenic

A minimális hozadékú, 10 százalékos fogyasztáscsökkentést eredményező, 110 helyett 123 lóerőre képes dízel-elektromos hibrid hajtáslánc szintén elérhető lesz az autóhoz.

A Scenic család vezetőtámogató, szórakoztató és biztonsági funkcióiról rendkívül sokrétűek; ezekről itt olvashatsz.