A Volkswagen egy évvel ezelőtt kirobbant dízelbotrányának következményei más európai autógyárakat is stratégiájuk újragondolására kényszerítenek. A Renault és belföldi konkurense, a PSA egyaránt óriási összegeket invesztált a dízeltechnológia fejlesztésébe. A dízelbotrány tavaly szeptemberi kirobbanása után még mindkét vállalat igyekezett nyilvánosan védelmébe venni a dízeltechnológiát.

A Renault vezetőségének júliusi zárt ülésén azonban Thierry Bollore versenyképességi igazgató a Reuters informátorai szerint már kétségbe vonta a technológia jövőjét arra hivatkozva, hogy „a szigorúbb előírások és tesztek egészen addig meg fogják növelni a technológiai költségeit, amíg ki nem szorul a piacról”.

A Renault és konszerntársa, a Nissan, arra számít, hogy a következő emissziós norma, az Euro 7 ismét meg fogja felezni a megengedhető nitrogén-oxid-kibocsátási határértéket. A Renault szóvivője nem kommentálta a hírügynökség értesülését.

A Renault arra számít, hogy 2020-ra a dízelmotorok a kisautókból és a kompaktokból is ki fognak szorulni. A Renault tavalyi 1,6 milliós európai volumenének hatvan százaléka volt dízelautó.

„Lassan mindenki kezd kihátrálni a dízel technológiából, mert 2017-2018 után egyre drágább és drágább lesz” – mondta Pavan Potluri, az IHS Automotive autóipari tanácsadó vállalat hajtásláncokkal foglalkozó szakértője, hozzátéve, hogy „az elektromos hajtás árának csökkenésével párhuzamosan 2025 után néhány autógyár már ejteni is fogja a dízelt”.

Az európai piacon 2030-ra kilenc százalékra csökken a dízelautók részaránya a jelenlegi 52 százalékról az AlixPartners tanácsadó cég júniusi keltezésű előrejelzése szerint.