Nem várta be a szeptember végi Párizsi Autószalont a Hyundai, ma délután lerántotta a leplet alsó-középkategóriás modelljéről. Az i30 harmadik kiadása formailag keveset, tartalmában annál többet változott.

Fontos, hogy a márka rendkívüli mértékben kiszélesítette a modell célcsoportját: olyan autót kívántak létrehozni, amely fiataloknak és időseknek, családosoknak és szingliknek egyaránt tud valamit nyújtani.

Ennek megfelelően belezsúfoltak minden szórakoztató és vezetőtámogató funkciót, amely ma ebben a méretosztályban elérhető: okostelefon-integráció, vezeték nélküli telefontöltés, ráfutásgátló robotfék, okos tempomat, sávbantartó rendszer, elbóbiskolásra riasztó berendezés, holttérfelügyelet szerepel a listán.

Mindenki autója lenne az új Hyundai i30 1

A forma nem forradalmi, viszont jól felismerhető, a színválaszték tizenkét árnyalatból áll (köztük három gyöngyházfényű tónus), az utastérben opciós, 8 colos érintőképernyő vonja magára a tekintetet. Megújult a kormánykerék és a teljes kezelőfelület is.

A helykínálat nem változott érdemlegesen, a csomagtartó 378 helyett 395 literes, a rakodást dupla padló és síalagút segíti.

A műszaki finomságokról holnap beszámol nektek Szörényi András kollégánk, aki a premieren faggatja az autó titkait, de gyorsan fussuk át a többi lényegi újítást: merevebb és könnyebb karosszéria, háromféle benzinmotor és egyetlen dízel (köztük a Hyundai palettáján legelőször bevetett, 140 lóerős, 242 Nm-es közvetlen befecskendezéses, 1,4-es benzines turbómotor), valamint egy közelebbről még nem specifikált i30 N sportverzió adja az alapokat. A kormány áttétele közvetlenebb, a fékek nagyobbak, hátul minden kivitelen alapfelszerelés a multilink felfüggesztés.

i30hata

További részletek holnap reggel!