A Használtautó.hu közleménye szerint úgy tűnik, az elmúlt 5-6 év sok autótulajdonost ébresztett rá arra, hogy a mai dízelmotorok a magasabb szervizköltségeik miatt nem feltétlenül gazdaságosabbak a hagyományos benzineseknél.
Ennek hatása a behozatalon is látszik: míg 2013-ban az importált használt autók 66 százaléka dízelüzemű volt, az idei év első felére ez az arány 55 százalékra csökkent. Annak ellenére történt mindez, hogy a használtan behozott autók körében felülreprezentáltak a zömében dízelhajtású felső-középkategóriás és családi autók.
A forgalomba helyezett új autók körében a benzines autók mindig is többségben voltak, ám a dízelautók aránya itt is folyamatos csökkenést mutat: míg 2013-ban még a forgalomba hozott új autók 46 százalékát képviselték, tavaly év végére ez az érték 42 százalékra csökkent a piac növekedése mellett.
Miközben fokozatosan hanyatlik a dízelautók népszerűsége, egyre több autós figyelme fordul az alternatív (hibrid, elektromos) hajtású személyautók felé. Bár a teljes piacot tekintve ezek a járművek egyelőre még csak 1-2 százalékot képesek kihasítani maguknak, a Használtautó.hu adatai igen kedvező tendenciákról árulkodnak. Míg tavaly augusztusban 31 ezren kerestek rá konkrétan hibrid autóra, idén augusztusban ugyanez az érték 51 ezer volt (+65%). Ugyanebben az időszakban az elektromos autók iránti érdeklődések száma 8-ról 18 ezerre ugrott (+125%).
Ezzel párhuzamosan a használtautó-kínálatban is megugrott az alternatív hajtású személyautók száma: jelenleg már 550 hibridautót kínálnak az autós portál oldalain, szemben a tavaly ilyenkor elérhető 375-tel. A használt elektromos autók kínálata ugyanekkor 80-ról 213-ra emelkedett.
2015-ben 821 új hibridautót adtak el, miközben használtan 1311-et importáltak Magyarországra. Mindkét adat pontosan 57 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet.