A Kassa Rally ezúttal is hozta azt, amit az elmúlt években megszokhattunk: hullottak a nagy nevek, sok volt a defekt, a technikai hiba, és a hazai pályákhoz képest ismeretlen, vagy teljesen új szakaszok komoly kihívás elé állították a magyar versenyzőket bajnokság hatodik futamán.
A szlovákiai túlélőversenyt végül Ifj. Tóth János nyerte, de a peugeot-s pilótának igen csak meg kellett izzadnia a győzelemért. Az első nap begyűjtött egy 10 másodperces büntetést, majd a 208 R5 rakoncátlankodott, ingadozott a turbónyomás. Miután Janika csapata orvosolta a problémát, a hétszeres bajnok vasárnap a második helyről támadást indított a győzelemért. Komoly adok-kapok alakult ki közte és Kazár Miklós között, a miskolci pilótával kétszer is helyet cseréltek az élen. Az utolsó szakasznak Janika 5,7 másodperc előnnyel Kazár előtt vágott neki, és mindenki azt gondolta, hogy még egyszer kegyetlenül nekifeszülnek egymásnak. Aztán az élet még egy csavart belecsempészett a kassai forgatókönyvbe: mindketten defektet kaptak és ezúttal Ifj. Tóth volt a szerencsésebb, mert 2,9 másodpercet megőrzött az előnyéből az addig harmadik Vincze Ferenccel szemben, míg Kazár visszacsúszott a szécsényi pilóta mögé.
Janika 1996 után diadalmaskodott ismét Kassán, a bajnokságban pedig idei első győzelmének köszönhetően a hetedikről a negyedik pozícióba lépett előre.
Vincze Ferenc három negyedik és két ötödik helyezés után a kassai ezüstéremmel megerősítette a bajnokságban elfoglalt dobogós pozícióját, jelenleg második. Érdekesség, hogy a 25 éves pilóta az elmúlt két évben feladni kényszerült a szlovákiai futamot, míg idén pont Kassán szerezte meg pályafutása első abszolút dobogós helyezését. Vincze az első körben még vezette is a versenyt, majd technikai problémák hátráltatták, de a futam végén a második pozíció mellett a Power Stage-en szerzett 2 extra pontnak is örülhetett.
Kazár Miklós érthetően csalódott volt a kassai célban, hiszen idén először volt valós esélye a futamgyőzelemre. A miskolci pilóta R5-ös Fiestájába a verseny előtt került be az új, EVO 2-es fejlesztésű Ford motor, ami meg is látszott a teljesítményén. A szakaszgyőzelmek tekintetében 2:5 volt az arány a Janikával folytatott párharc során, így ha a győzelem nem is, az ezüst meglehetett volna erőből a négyszeres bajnok számára.
A székesfehérvári bukást és az ott elhullajtott pontokat egy kassai negyedik helyezéssel, valamint az erőgyorsasági megnyerésével feledtette Velenczei Ádám. A 24. születésnapját pont a Kassa Rally után egy héttel ünneplő pilóta autójában szombaton differenciálművet és hajtáspumpát is kellett cserélni és még vasárnap sem működött tökéletesen a Mitsubishi Lancer, de ahogy a szécsényi fiatalember fogalmazott, annak örülnek, hogy a murvás futamok után sikerült bebizonyítaniuk, hogy aszfalton is fel tudják venni a küzdelmet az élmezőnnyel.
Trencsényi József folyamatosan fejlődik, hisz Szombathelyen 9., Veszprémben 7., Székesfehérváron 8. volt, míg Kassán már az ötödik pozícióban zárt az R5-ös Forddal. A pilóta és csapata rengeteget dolgozott azon, hogy megtalálják a Fiesta nekik megfelelő beállításait, ami, úgy néz ki, a bajnokság utolsó harmadára sikerült is, hisz konstansan autózták a 4.-5. időket abszolútban.
Videón a Kassa Rally eseményei:
A bajnoki tabella ismét jelentősen átalakult a hatodik futama után, hisz Kassán Balogh János és Hadik András is egyaránt technikai hiba miatt volt kénytelen feladni a Kassa Rally-t, míg Spitzmüller Csaba a 4. gyorson eltalálta a szalagkorlátot és az ott keletkezett sérülések, valamint egy dupla defekt miatt volt esett ki a szlovákiai futamról.
Az N csoportban Balogh kiesését követően megnyílt a győzelem felé vezető út a kategória többi versenyzője számára. Rongits Attila nem is hagyta ki a ziccert, és a tavalyi Mecsek Rallye óta először állhatott fel a 3-as géposztály dobogójának legfelső fokára. Az ezüstöt Lovász Pál szerezte meg, míg Osváth Péternek ezúttal meg kellett elégednie a bronzéremmel. A balatonfüredi pilóta hiába autózott harmadik időt a nagy abszolútban az utolsó gyorsasági szakaszon, egy első napi defekt és az ott összeszedett időveszteség miatt Kassán nem volt esélye a kategóriagyőzelemre.
A 2WD Kupában a veszprémi kiesés és a székesfehérvári ezüstérem után idei második győzelmét aratta Klausz Kristóf a Peugeot 208 R2-vel. A kategória második helyén Alberti Szabolcs, míg a harmadik pozícióban Tábori Ákos finiselt Kassán.
A 35 rajthoz álló magyar párosból végül 24-en teljesítették a 42. Kassa Rally-t, folytatás egy hónap múlva, a jubileumi, 50. Mecsek Rallye-val!
A futam végeredménye:
1. | Melichárek Jaroslav – Tománek Jan #1 Ford Fiesta RS WRC |
1:20:45.6 | ||||
2. | ifj.Tóth János – Szőke Tamás #8 Peugeot 208 T16 R5 |
1:21:24.6 | +39.0 | |||
3. | Vincze Ferenc – Kuti Péter #17 Mitsubishi Lancer Evo IX R4 |
1:21:27.5 | +41.9 | |||
4. | Kazár Miklós – Ferencz Ramón #10 Ford Fiesta R5 |
1:21:38.9 | +53.3 | |||
5. | Velenczei Ádám – Farnadi Ágnes #22 Mitsubishi Lancer Evo IX R4 |
1:21:55.6 | +1:10.0 | |||
6. | Majerčák Vlastimil – Vejačková Michaela #7 Ford Fiesta R5 |
1:22:15.7 | +1:30.1 | |||
7. | Cvrček Věroslav – Novák Petr #18 Škoda Fabia R5 |
1:22:47.2 | +2:01.6 | |||
8. | Trencsényi József – Verba Gábor #21 Ford Fiesta R5 |
1:22:48.7 | +2:03.1 | |||
9. | Kukučka Tomáš – Vejačka Peter #11 Škoda Fabia R5 |
1:22:50.7 | +2:05.1 | |||
10. | ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna #32 Ford Fiesta R5 |
1:23:55.8 | +3:10.2 |
A 42. Kassa Rally részletes eredményei itt érhetőek el.
Fotó: Matei Bence és Szabó-Jilek Ádám
Szöveg: Vörös Gergely